House of Dagmar

House of Dagmar är ett globalt prisat modeföretag som drivs av tre systrar. De designar, tillverkar och säljer exklusiva damkläder sedan år 2005. House of Dagmars kollektioner genomsyras av kvalitet, mode och sensualitet. De är en uppstickare i branschen som redan har gjort sig ett namn och är där för att stanna.

 

Behov

House of Dagmar har tidigare enbart sålt via distributörer och fysiska butiker. För att skala upp sin försäljning vill de börja distribuera sina kläder och accessoarer globalt via nätet utan mellanhänder. De var även i behov av att integrera försäljningen med sitt affärssystem i Garp där lagerhållning och försäljning registreras. House of Dagmar hade ingen tidigare erfarenhet inom e-handel så administreringen behövde vara enkel men samtidigt funktionell för en global handel och i framtiden relativt stor omsättning.

 

Lösning

Kravet på en enkel e-handel som ändå kan hantera många produkter och stor försäljning gjorde att lösningen föll på en e-handel som bygger på plattformen WooCommerce. Plattformen baseras på WordPress och är väldigt enkel att administrera. Eftersom House of Dagmar även ville satsa på global handel i flera länder utvecklade vi även en valutahanterare för att möjliggöra köp i flera valutor. E-handeln integrerades sen med affärssystemet Garp, där alla köp bokfördes samt e-handelns lager synkoniserades med lagerhållningsystemet.

Utöver det utvecklades ett rabattsystem till House of Dagmar. I det kan de skapa rabattkoder som gäller per köp eller under bestämd tid. E-handeln har även en fristående inloggning för press där de förhandsvisar kollektioner.

Resultat

House of Dagmars e-handel är idag en viktig del av deras försäljning och distribuering som ökar stadigt varje månad efter release. Med den nya e-handeln når de ut till fler kunder än tidigare och slipper dyra marginaler för distributörernas lokaler. House of Dagmar lockar nu ständigt nya kunder med nyhetsbrev och blogginlägg om nya kollektioner och aktiviteter. Provide IT hjälper kontinuerligt till med vidareutveckling och avtalad support på så sätt  håller e-handeln sig levande och blir långlivad.