Ridderheims

Tillsammans med varumärket Falbyggdens är Ridderheims en del av livsmedelskoncernen Atria Scandinavia, där de bildar Ridderheims & Falbyggdens. Varumärkena har en stolt mathistoria som grundar sig i västergötland. Tillsammans erbjuder de ett brett sortiment av charkprodukter, mejeriprodukter och delikatesser.

Behov

Ridderheims webbplats behövde en ny och fräsch design och nya funktioner till butiksägare så väl som konsumenter. Den tidigare webbplatsen speglade inte den kvalitet som varumärket står för, den nya webbplatsen behöver ge ett nytt och lyxigt intryck. Den ska inge inspiration och matglädje för konsumenter som i sin tur kan dela den vidare.

Butiksägarna ska även dem få inspiration i en separat del av webbplatsen. Den inspirationen skiljer sig från konsumenternas och har mer fokus på försäljning och upplägg i butik.

Lösning

Tillsammans med Reklambyrån Mockup i Göteborg utvecklade vi Ridderheims nya webbplats. Webbplatsen utvecklades i EPiServer och är anpassad för alla enheter och skärmstorlekar. Vi utvecklade även synkningsfunktioner för produktbilder och texter Ridderheims kan på så sätt enkelt ladda in ett stort antal bilder och texter samtidigt.

Ridderheims primära målgrupp är butiksägare, vi utvecklare därför även en portal för dem att logga in på för att ladda ner prisskyltar..

Resultat

Ridderheims har över 900 produkter inom delikatesser och charkprodukter i sitt utbud, som användaren på webbplatsen kan finna information om. Det går även att få inspiration och recept med Ridderheims produkter på webbplatsen. Vi integrerade webbplatsen med Instagram så att konsumenter kan dela med sig av sina upplevelser på webbplatsen genom att ladda upp en bild till hashtaggen #Ridderheims.